MASKELERİN ARDI – GÖLGE – SAP VE SAMAN

MASKELERİN ARDI – GÖLGE – SAP VE SAMAN

YAYINLAMA:

 

 

🕶️ MASKELERİN ARDI

❓ İnsan neden maske takar?

Çünkü dünya, kusursuzluk ister.

 

❓ Gündüz neyi saklarız?

Neşeyi, gücü, “iyi görünme” çabasını.

 

❓ Gece ne kalır geriye?

Sadece biz ve duvardaki siluetimiz.

 

❓ Gölge bize ne söyler?

Kaçma, der.

Ben senden değilim, senin bir parçanım.

 

❓ Gölgeden kaçılır mı?

Hayır.

Ne kadar kaçarsan kaç, o seni bırakmaz.

 

❓ Peki doğru olan ne?

Onu yok etmek değil.

Onunla barışmak.

 

❓ Gölge sadece karanlık mıdır?

Hayır.

Gölge, ışığın imzasıdır.

 

❓ Dünya gölgesiz olur mu?

Olmaz.

Olursa estetik de olmaz, derinlik de.

 

❓ Asıl soru nedir?

Işığı mı seçiyoruz,

Yoksa karanlıktan kaçmayı mı?

 

🌗 IŞIĞA YÜRÜMEK

❓ İnsan nereye bakarsa oraya mı gider?

Evet.

Yüzünü ışığa dönenin gölgesi arkasında kalır.

 

❓ Gölge düşman mı?

Hayır.

Işığın en sadık yol arkadaşıdır.

 

❓ İnsan kendi gölgesinden kaçabilir mi?

Kaçamaz.

Ama onunla yürümeyi öğrenebilir.

 

🌾 SAP VE SAMAN

❓ Sap nedir?

Dik duran, direnen, taşıyan omurga.

 

❓ Saman nedir?

Emeğin ardından kalan hafif iz.

 

❓ Sap ile saman neden ayrılır?

Çünkü hayat, ayıklamayı ister.

 

❓ Asıl mesele nedir?

Değeri, gürültüden ayırabilmek.

 

❓ İnsan ilişkileri buna benzer mi?

Evet.

Kimi sap gibidir, tutar.

Kimi saman gibi savrulur.

 

❓ Adalet burada ne yapar?

Ayırır.

Ama yok etmez.

 

❓ Hayatın özü nedir?

Karışıklığın içinden gerçeği çekip çıkarmak.

 

🧠 SON SÖZ

İnsan kendini tanımadan gölgesini anlayamaz.

Gölgemizden kaçtıkça büyürüz sanırız.

Ama aslında eksiliriz.

Sap ile samanı ayırmak gibi…

Hayatta da önce bakmayı, sonra anlamayı öğreniriz.

Ve en sonunda şunu fark ederiz:

Işık varsa gölge vardır.

Gerçek varsa seçim vardır.

Ve insan varsa, hem ışık hem gölge hep birlikte yürür.

 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *